Handelsbetingelser hos Ronik

Generel information

Generelle oplysninger

Ronik
Meltoften 12
7500 Holstebro
CVR nr.: 38570005
Telefon: 52402481
Email: salg@ronik.dk

 

Priser

Hos Ronik tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Alle priser er inkl. MOMS

 

Betaling

Ronik modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard. Alle beløb er i DKK. Danske kroner. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Betalingen bliver hævet så snart produktet bliver afsendt, dog senest 14 dage efter bestillingsdatoen. I tilfælde af at produktet ikke er afsendt inden for 14 dage, vil en opdateringsemail blive sendt til køber.

Ved ønske om faktura bataling for CVR registered virksomheder, bedes der tage kontakt til os på email salg@ronik.dk
Obs. der bliver tillagt et administrationsgebyr på 49,- eksl moms for dette.

 

Levering

Ronik tilstræber at afsende ordre inden for 30 hverdage. Der skal tages forbehold til  lagestatus, og hvis der forventes en forsinket levering vil køber blive kontaktet via mail.
Vi sender til hele Danmark. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen.
Der leveres ikke til lande uden for danmark.
Dine varer sendes som udgangspunkt med fragtbil, i visse tilfældes kan det sendes med andre fragtmuligheder.
Ved levering med fragtmand, skal du være tilstede på adressen til modtagelse af produktet. Hvis fragtmanden ikke kan levere til dig, kan der forekomme en ekstraopkrævning.
Der leveres varer alle ugens hverdage.

 

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Ronik dækker ikke returneringsomkostninger, eller eventuelle omkostninger foren sikker indpakning.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelseretten sendes til:
Ronik
Meltoften 12
7500 Holstebro
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

 

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af regnr og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

 

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag;
– Hvor du modtager ordren.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på salg@ronik.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du vedlægge din faktura og sende varen til:
Ronik,
Meltfoten 12,
7500 Holstebro

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
– Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
– Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
– Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anderkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
Du bærer risikoen for varen fra tidpunket for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

 

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder, samt leveringsomkostninger i forbindelse med returnering af produktet), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, med mindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi tilbageholder beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur og godkendt at den er i samme stand som den blev sendt til at starte med.

 

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: salg@ronik.dk